Zákaznický magazín COOP
 Číslo 4/2007
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Každá rada drahá
*Privátním značkám
COOP kralují čeští
výrobci

*Nebojme se podzimu!
*Hrníčkový smažák
*Odhaľte živly vo vašom
živote

*Plněné papriky
s tuňákem a sýrem
Akawi

*Café Hawelka
*Café Sperl zve
na vídeňský štrúdl

*"Pocit jedinečnosti je
opakovatelný," říká Jan
Hřebejk

*Novinky v našich
obchodech

*Recepty našich čtenářů
*Tekuté potěšení ...ovšem
pokud je užíváno s mírou!

*Zelí na našem
i cizokrajném stole

*Kupujeme kuchyňské
nádobí

*Fenomén zvaný
Večerníček


*Základní informace

 Archivy
*Zákaznický magazín
*Magazínek COOP

 Privátním značkám COOP kralují čeští
 výrobci
COOP a členská spotřební družstva známá pod názvy Jednota, Konzum či ZKD a maloobchodní řetězcové sítě prodejen TERNO, TUTY, TEMPO TIP a DISKONT provozují v České republice více než 3000 prodejen. Obliba privátních značek (tedy těch výrobků, které jsou nabízeny "pod hlavičkou" COOP) u tuzemských spotřebitelů tak vedla k jednoznačnému rozhodnutí: Privátní značky COOP budou v maximální možné míře vyrábět čeští výrobci. Stejně, jako v jiných zemích Evropské unie si totiž čeští spotřebitelé začínají uvědomovat hodnotu tuzemské produkce a ptají se na původ zboží, které dávají do košíku. Zákazníci vyžadují logicky levnější výrobky, ale očekávají od nich lepší kvalitu.

ilustrační foto

Česká kvalita hraje prim
Svoji strategii poctivou ke spotřebitelům a šetrnou k přírodě oznámil COOP v průběhu tiskové konference na tradiční výstavě Země živitelka v Českých Budějovicích. Zákazníci v menších městech a obcích tak nezůstanou ochuzeni o výrazně kvalitnější a přitom cenově výhodné privátní značky, ale ani o postupně stále více žádané produkty v biokvalitě. Celá strategie bude navíc podpořena zajímavou reklamní kampaní a novým označením družstevních prodejen.

V roce 2005 a 2006 si pořadatelé prestižního veletrhu privátních značek v Amsterdamu vyžádali soubor 40 druhů privátních značek COOP, které tam byly velmi úspěšně prezentovány.

Josef Holub, ředitel COOP Centrum družstva Praha k tomu říká: "Tím, že náš družstevní systém má většinu prodejen i v menších městech a obcích, jsme českým zákazníkům o něco blíže, než ostatní prodejci a řetězce. Známe jejich každodenní starosti i požadavky. Lidé již nechtějí nakupovat všeobecně co nejlevnější potraviny z dovozu, protože si uvědomují, že tím mohou škodit sobě, naší ekonomice i životnímu prostředí. Jsou sice citliví na cenu, ale chtějí nakupovat české výrobky. Proto privátní značky COOP vyrábějí převážně čeští výrobci, u kterých jsme mimo jiné schopni provádět důkladné kontroly kvality. Současně budeme sortiment v prodejnách patřících do sítě COOP obohacovat o sortiment biovýrobků. I u nich dbáme na jejich lokální původ."

české plodiny

Obliba značek COOP narůstá
V současné době mají zákazníci COOPu možnost se na regálech setkat se 17 řadami, které dohromady zatím čítají 513 privátních výrobků od potravin denní potřeby, přes drogistické zboží či cukrovinky až například po krmení pro domácí mazlíčky. Do konce tohoto roku by v družstevních prodejnách mělo být k dispozici 750 druhů privátních značek.

"Privátní značky již dávno nejsou, alespoň u nás v COOPu, něčím podřadným. Snažíme se zákazníkům nabídnout kvalitní výrobky připravené přesně podle jejich požadavků a vyrobené v České republice. A navíc, když mají Češi raději například specifickou chuť zmrzliny či sušenek, proč bychom jim měli nutit něco jiného, byť úspěšného v sousedních zemích? Důkazem toho, že jsme zvolili správnou strategii je to, že lidé tyto výrobky nevnímají jako privátní značky, ale jako značkové produkty, které si oblíbili. Občas se nám pak svěřují, že chodí raději k nám, protože nikde jinde neseženou například limonády Kapito," vysvětluje ředitel Josef Holub.

V oblasti grafiky získal COOP 1. místo v anketě o nejlepší sýrové etikety České republiky 2006.

logo Ranko

Mezi nejvíce úspěšné privátní značky COOPu patří Nový den (teplé nápoje, kávy a čaje), Dolcezza (sladkosti a zmrzliny), Kapito (nealkoholické nápoje a balené vody), Axi (krmení pro psy a kočky), DentActiv (zubní pasty a hygiena) či Ranko (mléčné výrobky).

Naši debatu Ing. Josef Holub uzavírá slovy: "Pro privátní značky řady COOP Quality standard jsme nezvolili standardní cestu, kdy je pod jednou značkou (Korunka, Lev-ně nebo název řetězce) nabízena různorodá řada komodit, ale naopak jsme se rozhodli rozdělit výrobky do ucelených kategorií, které si budují vlastní identitu prostřednictvím samostatných značek."

Jednou z hlavních výhod privátních značek COOP je očekávaná rozmanitost. Na regálech tak nevznikla stereotypní řada uniformovaných privátních výrobků, ale atraktivní skupiny privátních kategorií s vlastní identitou, garantovanou kvalitou a funkčním designem.


© 2001 – 2007 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s. r. o.

Zákaznický magazín 4/2007

 Starší vydání
Zákaznický magazín 3/2007
3/2007

Zákaznický magazín 2/2007
2/2007