Česká kvalita hraje prim
Svoji strategii poctivou ke spotřebitelům a šetrnou k přírodě oznámil COOP v průběhu tiskové konference na tradiční výstavě Země živitelka v Českých Budějovicích. Zákazníci v menších městech a obcích tak nezůstanou ochuzeni o výrazně kvalitnější a přitom cenově výhodné privátní značky, ale ani o postupně stále více žádané produkty v biokvalitě. Celá strategie bude navíc podpořena zajímavou reklamní kampaní a novým označením družstevních prodejen.
Josef Holub, ředitel COOP Centrum družstva Praha k tomu říká: "Tím, že náš družstevní systém má většinu prodejen i v menších městech a obcích, jsme českým zákazníkům o něco blíže, než ostatní prodejci a řetězce. Známe jejich každodenní starosti i požadavky. Lidé již nechtějí nakupovat všeobecně co nejlevnější potraviny z dovozu, protože si uvědomují, že tím mohou škodit sobě, naší ekonomice i životnímu prostředí. Jsou sice citliví na cenu, ale chtějí nakupovat české výrobky. Proto privátní značky COOP vyrábějí převážně čeští výrobci, u kterých jsme mimo jiné schopni provádět důkladné kontroly kvality. Současně budeme sortiment v prodejnách patřících do sítě COOP obohacovat o sortiment biovýrobků. I u nich dbáme na jejich lokální původ."
Obliba značek COOP narůstá
V současné době mají zákazníci COOPu možnost se na regálech setkat se 17 řadami, které dohromady zatím čítají 513 privátních výrobků od potravin denní potřeby, přes drogistické zboží či cukrovinky až například po krmení pro domácí mazlíčky. Do konce tohoto roku by v družstevních prodejnách mělo být k dispozici 750 druhů privátních značek.
"Privátní značky již dávno nejsou, alespoň u nás v COOPu, něčím podřadným. Snažíme se zákazníkům nabídnout kvalitní výrobky připravené přesně podle jejich požadavků a vyrobené v České republice. A navíc, když mají Češi raději například specifickou chuť zmrzliny či sušenek, proč bychom jim měli nutit něco jiného, byť úspěšného v sousedních zemích? Důkazem toho, že jsme zvolili správnou strategii je to, že lidé tyto výrobky nevnímají jako privátní značky, ale jako značkové produkty, které si oblíbili. Občas se nám pak svěřují, že chodí raději k nám, protože nikde jinde neseženou například limonády Kapito," vysvětluje ředitel Josef Holub.
Mezi nejvíce úspěšné privátní značky COOPu patří Nový den (teplé nápoje, kávy a čaje), Dolcezza (sladkosti a zmrzliny), Kapito (nealkoholické nápoje a balené vody), Axi (krmení pro psy a kočky), DentActiv (zubní pasty a hygiena) či Ranko (mléčné výrobky).
Naši debatu Ing. Josef Holub uzavírá slovy: "Pro privátní značky řady COOP Quality standard jsme nezvolili standardní cestu, kdy je pod jednou značkou (Korunka, Lev-ně nebo název řetězce) nabízena různorodá řada komodit, ale naopak jsme se rozhodli rozdělit výrobky do ucelených kategorií, které si budují vlastní identitu prostřednictvím samostatných značek."
Jednou z hlavních výhod privátních značek COOP je očekávaná rozmanitost. Na regálech tak nevznikla stereotypní řada uniformovaných privátních výrobků, ale atraktivní skupiny privátních kategorií s vlastní identitou, garantovanou kvalitou a funkčním designem.