Zákaznický magazín COOP
 Číslo 3/2010
*Vybráno z obsahu...
*Editorial
*Každá rada drahá
*Zdravá chvilička Petra
Havlíčka

*I u vody je hlad
*Den s... Plzeňským
dětským sborem

*Vyhrazeno pro motoristy
– povinná výbava

*Přijela pouť...
*Než koupíte myčku
*Recepty našich
zákazníků

*Grilování bez masa?
*Máme to!!!
*Vysoký cholesterol
*COOP je český řetězec
*Sláva pohybu
*Coopclub.cz se převléká
do nového


*Základní informace

 Archivy
*Zákaznický magazín
*Magazínek COOP

 COOP je český řetězec
Před dvěma desítkami let jsme byli po dlouhém nedostatku zboží ze zemí za železnou oponou naprosto oslněni západními potravinami. České jogurty, sýry, konzervy – to všechno se často choulilo v koutech regálů a v popředí kralovaly produkty s cizími etiketami. Ochutnali jsme, chutnalo nám a samozřejmě stále ještě chutná, ceníme si možnosti výběru. Ale velmi často se zas vracíme k českým výrobkům. COOP tento trend rychle zaznamenal a zákazníkům vychází vstříc, jak potvrzuje generální ředitel nákupní centrály spotřebních družstev COOP Centrum družstva Ing. Josef Holub.

koš s jídlem

Můžete jmenovat některý projekt, jenž podporuje tento trend?
Tím nejvýznamnějším je jistě ten, který odstartoval aktivnější spolupráci mezi našimi spotřebními družstvy a Agrární komorou České republiky. Formou dotazníku byla celoplošně zmapována stávající úroveň spolupráce, možnosti jejího rozšíření a byly učiněny první vzájemné kontakty na regionální úrovni.

Jaké vás k tomu vedly důvody?
Především je to obdobná struktura regionálního působení jednotlivých družstev a Agrární komory ČR. Významná je i trvalá podpora regionální potravinářské výroby včetně prvovýroby ze strany spotřebních družstev. A třetím důvodem je vzájemná možnost podpory ryze české produkce, a to i v návaznosti na podporu skupiny COOP, největšího ryze českého obchodního řetězce.

Informace získané z dotazníku jsou pro nákupní centrálu COOP Centrum družstva přínosem?
Bezesporu značným. Dnes už víme, kam upřít pozornost nejdříve. Je zajímavé, že obchodní družstvo Konzum Ústí nad Orlicí nakupuje u největšího počtu dodavatelů regionálního charakteru (tj. 51 subjektů), přičemž všechny dodavatele považuje družstvo za významné. Obdobně si cení této kategorie dodavatelů Jednota Zábřeh na Moravě (16 z 20 bylo označeno jako významní dodavatelé). Velký význam regionálním dodavatelům je přikládán také v Jednotě, spotřebním družstvu, České Budějovice (uvedeno 9 firem, z toho 4 označeny za významné). Samozřejmě se sortimentem těchto dodavatelů se musí pracovat, tady jsou ještě rezervy.

ing. Josef Holub

Který region je v této oblasti nejdále?
Úspěšnou spolupráci mezi agrárním sektorem a obchodníky při podpoře prodeje regionálních výrobků je možné dokumentovat především na příkladech z Jihočeského kraje. Jednota, spotřební družstvo, České Budějovice spolupracuje s krajskou Agrární komorou na projektu "Chutná hezky, jihočesky". Výrobky oceněné v této soutěži nabízí zákazníkům supermarket Terno České Budějovice a prodejny Trefa. Další formou podpory výrobků od regionálních dodavatelů je rovněž jihočeský projekt "Z našeho regionu". Výrobky, které jsou označeny touto značkou, jsou důvěryhodné svým původem, zachovávají si svou kvalitu i hodnotu. Také západočeská spotřební a konzumní družstva se zapojila do podpory regionálních výrobků. Ve spolupráci s agenturou Delex realizují projekt "Produkt z našeho regionu". Pod touto značkou můžete zakoupit místní, kvalitní a ověřené výrobky a zároveň podpoříte i rozvoj tohoto kraje.

A další příklady?
Dalším příkladem již probíhající podpory spotřebních družstev prodeji regionálních výrobků je účast supermarketu Terno v Hradci Králové v projektu "Potravinář a potravina Královéhradeckého kraje". Jednota Vsetín zase spolupracuje na aktivní podpoře prodeje regionálních potravin se svým hlavním dodavatelem mléčných výrobků Mlékárnou Valašské Meziříčí a také formou setkání s prvovýrobci, zástupci zemědělských družstev. Obchodní družstvo KONZUM Ústí nad Orlicí uvažuje o podpoře prodeje výrobků oceněných jako "Mls Pardubického kraje". Skupina COOP má samozřejmě zájem podporovat tyto příklady úspěšné spolupráce mezi spotřebními družstvy a agrárním sektorem a usilovat o rozšíření této spolupráce v dalších spotřebních družstvech a regionech.

Za odpovědi děkuje –koř–

COOP Centrum družstvo společně s moravskou centrálou COOP MORAVA, s.r.o. jsou členy zájmového sdružení Svazu českých a moravských spotřebních družstev a členy středoevropské aliance COOP EURO, a.s.

logo COOP

Členská družstva, známá pod oficiálním názvem Jednota, Konzum, ZKD apod., jako samostatné právní subjekty COOP Centrum vlastní více než dva tisíce prodejních jednotek nejrůznějších velikostí. Od roku 2000 byly z části těchto prodejen vytvořeny maloobchodní sítě, známé pod názvy TERNO, TUTY, TIP a DISKONT. V roce 2001 k těmto řetězcům přibyl další, COOP Stavebniny.

Objem integrovaných nákupů členských spotřebních družstev, uskutečňovaných prostřednictvím COOP Centra, se každoročně pohybuje okolo 10 mld. Kč ročně, což staví tento subjekt do trvalé pozice největší ryze české nákupní centrály v České republice. Navíc má své pevné místo v prestižním žebříčku TOP 100 největších firem v ČR. Zákazníci oceňují, že v nabízeném sortimentu převládají české výrobky.


© 2001 – 2010 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s. r. o.

COOP Rádce 3/2010

 Starší vydání
COOP Rádce 2/2010
2/2010

COOP Rádce 1/2010
1/2010