Zákaznický magazín COOP
 Číslo 4/2008
*Vybráno z obsahu...
*Editorial
*Každá rada drahá
*Víno si žádá pohodu
*Rolky ze sýra Akawi
*Fantazii se meze
nekladou

*Září je ve znamení BIO
*COOP má nakročeno
stále výš

*Kaleidoskop zajímavostí
a aktualit

*Den s... Martinem
Kunou, ředitelem Ligy
na ochranu zvířat

*Recepty našich čtenářů
*Hrozny od řeky Douro
*Proč se tak jmenují?
Živohošť

*Slovenský koutek
*Rady pro nákup vysavače

*Základní informace

 Archivy
*Zákaznický magazín
*Magazínek COOP

 COOP má nakročeno stále výš
Již na šestém místě v oblasti prodeje potravin je v současnosti ve velmi silné konkurenci mezinárodních řetězců družstevní systém COOP. Zákazníci oceňují kvalitní a široký sortiment zboží za rozumnou cenu a skutečnost, že se neustále setkávají s řadou novinek. Ředitel nákupní centrály spotřebních družstev COOP Centrum družstva Ing. Josef Holub poskytl Zákaznickému magazínu rozhovor, který se především novinkám věnuje.

Josef Holub

Naši zákazníci si jistě všimli nového barevného přeznačení prodejen TUTY a TIP. Proč tato změna?
Svaz českých a moravských spotřebních družstev rozhodl, že v rámci schváleného projektu Vize dojde ke komplexní změně způsobu prezentace, jejímž základem bude sjednocující značka COOP. To obnáší pochopitelně nejen změnu samotného loga COOP, ale následně pak změnu označení všech řetězcových prodejen. Obléknutí do nového hávu se tedy týká i prodejen TUTY a TIP spravovaných společností COOP Centrum družstvo. Chceme, aby si naši zákazníci v celé České republice uvědomili, že jsme jedna rodina, a to solidní a pořádně velká. Oranžová barva s bílou jsou veselé, přátelské – stejně jako atmosféra, která v prodejnách vládne.

Týkají se novinky i vybavení prodejen?
Samozřejmě. Postupně členská družstva vybavují své prodejny moderními pokladnami se čtečkami na čárové kódy, které nejenže urychlují odbavení zákazníků, a tedy zkrátí jim čas strávený čekáním před pokladnou, ale ulehčují i práci personálu a v neposlední řadě umožňují rychleji doplňovat prodané zboží. Vedoucí našich prodejen se snaží, aby zboží v regálech bylo uspořádáno nápaditě a přehledně, vzbuzovalo chuť a důvěru nakupovat. Navíc důsledně dodržujeme všechny podmínky nutné k stoprocentnímu uchování zdravotní nezávadnosti potravin. Není náhodou, že právě COOP Centrum družstvo se letos stalo držitelem Národní ceny České republiky za jakost za rok 2007.

nové označení prodejen

Stále oblíbenější jsou mezi zákazníky privátní značky COOP. Pokračujete v jejich rozšiřování?
Ověřili jsme si, že zákazníci velice dobře přijímají nabídku kvalitních výrobků připravených přesně podle jejich požadavků a vyrobených převážně v České republice. Nic nás nemůže potěšit víc než skutečnost, že do našich obchodů přicházejí právě za určitým výrobkem. Privátní značky jsou rozděleny do čtyř kategorií. COOP Premium představuje řadu 25 výrobků špičkové kvality, které jsou navíc součástí maďarsko–slovensko–české sítě COOP. Za označením COOP Quality standard se skrývají vysoce kvalitní výrobky za výhodnou cenu. Výrobky za nejnižší cenu jsou v diskontní řadě COOP Klasik. Nejsou pro nás však o nic méně cenné, o čemž svědčí i skutečnost, že zhruba v únoru příštího roku dojde ke změně grafiky jejich obalů. Do budoucna plánujeme zavést novou řadu výrobků COOP Nature, jež bude zahrnovat kromě produktů zdravé výživy také biovýrobky, potraviny pro diabetiky apod.

Zdá se, že jste na cestu s nabídkou biovýrobků nastoupili velice energicky...
A ukazuje se, jak správná to je cesta. Obyvatelé Čech a Moravy se začali starat o své zdraví a pochopili, že biopotraviny, které byly vyprodukovány v jejich domovině, jsou pro jejich organismus to nejlepší. Mají jistotu, že jsou kvalitní a přitom v nich je obsaženo co nejméně chemických látek. V současnosti jsou nabízeny ve 450 prodejnách COOP a další se přihlašují. Biopotraviny se nacházejí jednak ve speciálním regálu a jednak v chladicím boxu. Mají certifikáty KEZ o.p.s., což je nevládní nezisková organizace, která zajišťuje odbornou nezávislou kontrolu a certifikaci v systému ekologického zemědělství.

Jak se mohou zákazníci ve stále se rozširujícím sortimentu biopotravin vyznat?
Abychom zákazníkům usnadnili orientaci v biopotravinách, vydali jsme Průvodce a rádce BIO COOP, kde najdou odpovědi na všechny své otázky. Navíc tento BIOrádce rozhodně nezůstane ojedinělý, protože plánujeme jeho pravidelné a vždy nové opakování. Vydáváme rovněž letáky s akční nabídkou biovýrobků v družstevních prodejnách. Naše filozofie byla oproti konkurentům od počátku založená na myšlence nabídnout zákazníkům celý biosortiment od snídaně po večeři, a to vyrobený výhradně v České republice.

Myslíte i na volný čas svých zákazníků?
To je alfa a omega naší marketingové strategie. Naši zákazníci se každý měsíc na svých prodejnách setkávají s nejrůznějšími soutěžemi, které jsou velmi oblíbené – a to nejen proto, že je provází velká řada přitažlivých cen. V našich letákových akcích, jako je například COOP Super cena, Hity sezóny, v regionálních letácích a v neposlední řadě i v Zákaznickém magazínu probíhá řada soutěží, které připravujeme ve spolupráci s našimi dodavateli, a tak soutěžící mohou vyhrávat skutečně hodnotné ceny.

Zlatý středník

Budete pokracovat i v souteži "Hledáme Tvář TUTY a TIP"?
Soutěž, která přibližuje zákazníkům zaměstnankyně jejich prodejen v trochu jiném světle, než jak jsou na ně zvyklí, se setkala s obrovským zájmem. Máme za sebou dva ročníky a chystáme třetí. Vyvrcholením bylo dozajista představení finalistek a vyhlášení vítězky druhé řady soutěže na společenském plesu k 15. výročí založení COOP Centra. S jeho atraktivním průběhem se mohli podrobně seznámit čtenáři Zákaznického magazínu, který jim také vítězky obou ročníků představil ve svých reportážích. Mimochodem i v tradici plesů hodláme pokračovat – příští rok se ples COOP Centra uskuteční 19. února a budou na něm vyhlášeny vítězky třetího ročníku soutěže Tvář TUTY a TIP 2008.

Jak si ceníte Certifikátu profesionální úrovně, který v roce 2008 získal za předchozí rok váš časopis Zákaznický magazín COOP?
Potvrdil jeho stále se zvyšující kvalitu a to nás pochopitelně velmi těší. Zákaznický magazín spolu s dětským časopisem Magazínek jsou naše stěžejní a velmi oblíbené tiskoviny, o čemž svědčí množsví příznivých čtenářských ohlasů z celé republiky. Nic nás nemůže potěšit víc než informace o tom, že plně autorsky a výtvarně zpracované Magazínky čtou, soutěží s nimi a využívají při výtvarných aktivitách nejen děti našich zákazníků, ale i v mateřských školách, družinách a všech organizacích pracujících s dětmi. Dokonce víme, že s nimi učitelé základních škol pracují při hodinách zeměpisu, přírodopisu a výtvarné výchovy.

logo COOP

To nás ovšem zavazuje k maximálním požadavkům na kvalitu zpracování. Stejně tak Zákaznický magazín považují čtenáři za svůj časopis, kde najdou nejen novinky o nejnovějších aktivitách v družstevních prodejnách, ale i zajímavé rady pro domácnosti, recepty, reportáže o životě významných osobností a řadu dalších článků pro volný čas. K stále větší oblibě těchto tiskovin jistě přispívá to, že redakce naší agentury Delex maximálně využívá náměty čtenářů i jejich vlastní příspěvky.

Za rozhovor děkuje
Jana Kořínková

© 2001 – 2008 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s. r. o.

Zákaznický magazín 4/2008

 Starší vydání
Zákaznický magazín 3/2008
3/2008

Zákaznický magazín 2/2008
2/2008