Vážení a milí čtenáři!
Není třeba zdůrazňovat, že na způsob i složení stravy mají vliv nejen nejrůznější psychologické aspekty jako jsou např. cílené ozdravné či reklamní kampaně apod. Svůj jídelníček chtě nechtě přizpůsobujeme i ročnímu období. No řekněte, komu by se v horkých letních dnech chtělo trávit hodiny u rozpáleného sporáku. Zvykli jsme si konzumovat potraviny, které slibují rychlou a nenáročnou přípravu. Ostatně stejný trend je dlouhodobě patrný nejen v zemích severní Evropy, ale především Ameriky.
Např. v USA se na konci dvacátého století v průměru 18% populace stravovalo v restauracích, 14% si své pokrmy tradičně vařilo doma, 42% kupovalo hotové pokrmy a předpřipravené potraviny, 26% se spokojilo se studenou kuchyní. Domácnosti mladých Američanů považují za nepohodlné, pokud příprava jídla trvá déle než 20 minut a skládá se z více než tří položek. Vývoj a moderní styl stravování spěje k potravinám, které s nadsázkou "bude možné konzumovat s rukou na volantu".
Proto i my v tomto čísle Zákaznického magazínu upřednostňujeme jednoduché recepty na chutné a osvěživé dobroty pro parné letní dny. Neopomněli jsme ani zajímavosti kolem historie stolování nebo třeba "stolování" v přírodě. Pro volné chvíle nabízíme křížovky a soutěžní koktejl, možná zbude čas i na čtení o čaji, soli či přípravu cobblerů.
Hezké léto, plné zážitků a tepla i na duši přeje
redakce Zákaznického magazínu
Podzimní vydání Zákaznického magazínu se v obchodech českých a moravských spotřebních družstev postupně objeví 6. září 2002. |