www.coop.cz homepage magazínů
Zákaznický magazín
 Číslo 4/2004
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Geneticky modifikované
organismy

*Lunární kalendář Krásné
paní - prosinec

*Český Krumlov
*Lunární kalendář Krásné
paní - leden

*Od adventu do Vánoc
*Banány
*Celer
*Lunární kalendář Krásné
paní - únor

*Španělsko - evropská
exotika

*Španělská kuchyně
*Ryby nejen na vánoční
stůl

*Privátní značky zboží
COOP

*Historie spotřebních
družstev

*Jaroslava Pechová
*Zázraky zakleté ve skle
*Šípkový čaj
*Horoskopy Ivany Reginy
Kupcové-Sádlové


*Základní informace

 Archivy Zákaznického
 magazínu
*Potraviny
*Stavebniny

 Privátní značky zboží COOP
Vážení naši čtenáři, vážení naši zákazníci,

ing. Josef Holub

jak jste si jistě všimli, začínají se v průběhu posledního čtvrtletí letošního roku na pultech a v regálech našich družstevních prodejen po celé republice objevovat postupně nové druhy zboží se značkou COOP a v novém grafickém provedení. Systém českých a moravských spotřebních družstev jako ryze český obchodní řetězec bude mít tyto výrobky v nabídce přibližně ve 3100 prodejnách všech velikostních typů a označení. Očekáváme, že ve spolupráci s Vámi, našimi věrnými zákazníky, budeme cílově v roce 2005 nabízet a prodávat cca 700 nových druhů zboží, o čemž Vás chci nyní informovat a zároveň Vás tímto pozvat k novým nákupům.

Proč používáme obchodní název "privátní značka"?
Nejedná se o něco soukromého, uzavřeného, ale naopak – o výrobky, které najdete pouze v nabídce našich prodejen a jsou připraveny pro Vás. Ve většině případů nebude na těchto výrobcích tak jako dříve dominantně uvedeno naše družstevní logo COOP s typicky oranžovo-zeleným šrafovaným zbarvením. Nové výrobky podle svého charakteru a specifik nabídky a spotřeby, tj. potravinářské a nepotravinářské druhy, budou označeny graficky podle jednotlivých kategorií. V prodejnách budou umístěny a soustředěny v regálové ploše na nejviditelnějším místě. Budou to přece naše výrobky pro Vás a všichni, kteří se podílíme na jejich přípravě, plně věříme ve společný úspěch a dobré obchody. Postupně se bude značně rozšiřovat i naše mediální podpora pro jejich prodej. Samozřejmě že nezapomínáme na příznivou cenovou nabídku těchto výrobků pro Vás v relacích k jejich kvalitě, užitné hodnotě, pěknému vzhledu apod. V našich prodejnách budou daleko intenzivněji pro Vás prováděny nabídkové prezentace, ochutnávky zboží, zákaznické soutěže, ankety a další aktivity. V rozumné míře chceme využívat reklamní a marketingová média.

Naší zásadou podpory prodeje a tím očekávaného úspěchu u nových druhů zboží je efekt spolupráce s Vámi v našich družstevních prodejnách, kam chodíte nakupovat. Zde Vás chceme oslovit. Samozřejmě že v každé prodejně podle velikosti prodejní plochy nebude možno umístit všechny výše uvedené počty, ale budeme vždy nabízet z tohoto celku ty nejzajímavější.

O jaké druhy privátních značek jde?
Privátní značky jsme seřadili podle dnes užívaných zásad nabídky do čtyř základních skupin. První skupina má název COOP Klasik (dříve COOP Diskont), druhá COOP Premium, třetí COOP Quality Standard a poslední COOP Nature Product.

Podrobnější představení jednotlivých skupin

1. Coop klasik
logo COOP klasik
Privátní značky v této diskontní skupině byly již zaváděny postupně od roku 1999 až do současného počtu 100 položek. V závěru letošního roku jsme provedli zásadní prověrku kvality a ceny sortimentu a zcela jsme změnili grafické provedení etiket. Do konce ledna 2005 by měly být v nabídce družstevních prodejen pouze inovované výrobky. Všechny tyto privátní značky nechci vypisovat jmenovitě, neboť jich většinu u nás již nakupujete. Pro Vaši informaci uvádím srovnání změny vzhledu u jedné privátní značky, a to hranolků.
změněný obal bramborových hranolků

2. Coop premium
logo COOP premium
Tyto privátní výrobky vysoké kvality za příznivou cenu uvádíme společně s družstevníky z Maďarska a Slovenska v rámci obchodních aktivit založené nadnárodní organizace COOP EURO, a.s., se sídlem v Bratislavě. Společná grafika a chráněná pečeť těchto výrobků je nezaměnitelná v následujících detailech.

logo COOP premium

V letošním roce jsme Vám nabízeli zatím tyto druhy privátních značek: mletou a instantní kávu, mletou papriku sladkou a pálivou, slunečnicový olej, rostlinný pomazánkový tuk, lískooříškový krém, mražené rybí prsty, sprchové gely, toaletní papír.

Po přehodnocení jejich prodejnosti by měly v roce 2005 být nabízeny dále italské těstoviny, rýže, mražené rybí výrobky, kečup a další druhy. Předpokládáme zavedení přibližně 35 privátních značek.

3. Coop quality standard
Tato skupina privátních značek bude nesrovnatelně nejpočetnější. Pro rozmanitost jednotlivých druhů zboží jsme ji rozdělili z časového pohledu zavedení na dvě části, a to NON FOOD (nepotraviny) a FOOD (potraviny). Budou to výrobky velmi dobré kvality za zajímavou cenu.

logo COOP Quality standard

Privátní značky nepotravinářského charakteru v počtu 200 druhů v současné době dokončujeme. Zhruba polovina je Vám již nabízena v prodejnách a ostatní by měly být připraveny do konce roku, nejdéle v lednu 2005. Výrobkové kategorie budou zásadně odlišeny specifickou grafikou loga takto:

logo Clean & Clean čistící prostředky
32 výrobků
logo DoMa úklid, papír, výrobky pro domácnost
25 výrobků
logo PowerMagic elektro výrobky, filmy
12 výrobků
logo Fortel hobby výrobky a zahrada
37 výrobků
logo Lavato Sensitiv prací prostředky
9 výrobků
logo Babyland dětská kosmetika a hygiena
15 výrobků
logo DentActiv zubní kosmetika
9 výrobků
logo inspired by you kosmetika
54 výrobků
logo Jollie dámská hygiena
7 výrobků

Potravinářských privátních značek bude početně do koce roku 2005 v nabídce cca 400 ks. Zavedení log kategorií potravinářských značek a jejich obsah je následující:

logo Axi pro psy logo Axi pro kočky krmení pro zvířata
logo Cori zmrzliny
logo Cross Cross cigarety
logo Cvack Cvack slané pečivo a pochutiny
logo Dle Gusta běžné potraviny k přímé konzumaci
logo Dolcezza logo pečiva Dolcezza cukrovinky a trvanlivé pečivo
logo Forman pivo
logo Kiko dětské výrobky
logo Le Special delikatesy
logo Marshall lihoviny
logo Niagara nealko nápoje
logo Nový Den káva a čaj
logo Panský dvůr chlazené masné výrobky
logo Ranko mléčné výrobky
logo Varoma potraviny na vaření
logo Vitium víno

4. Coop nature product
Tuto skupinu zboží teprve připravujeme a vzhledem k postupnému a očekávanému vyššímu zájmu našich zákazníků chceme v průběhu roku 2005 zavádět některé značky. V první fázi půjde především o BIO potraviny, potraviny racionální výživy a položky zdraví prospěšné. Vzhledem ke specifikám nabídky pro naše zákazníky, především ve vesnickém prostoru, předpokládáme zavedení maximálně 35 druhů.

logo COOP Nature product

Vážení naši zákazníci
Ještě existují některé položky privátních značek z předchozího období pod různým názvoslovím vyrobené pro některé družstevní subjekty, jako např. "Vyrobeno pro COOP". Tyto značky budou operativně převedeny a sjednoceny do výše uvedených skupin. Naše nové privátní značky postupně nahradí v nabídce družstevních prodejen srovnatelné konkurenční výrobky dodavatelů, kteří mají obdobně "své výrobky" anebo nebyli námi vybráni. Předpokládám, že tato moje prezentace Vám poskytla v případě Vašeho zájmu první komplexnější informaci, co děláme nově v nabídce privátních značek zboží pro Vás. V dalších vydáních našeho Zákaznického magazínu v příštím roce budeme průběžně zařazovat informace o našich privátních značkách. Připravíme také pravidelné zákaznické soutěže o Vašich nápadech, vědomostech a zkušenostech s naším postupem v této oblasti a o velmi hodnotné ceny.

staré logo Vyrobeno pro COOP

Protože je tento Zákaznický magazín COOP Centra posledním v letošním roce, chtěl bych Vám všem spolu se svými spolupracovníky popřát do nového roku 2005 mnoho zdraví, spokojenosti a samozřejmě mnoho dobrých nákupů v prodejnách českých a moravských spotřebních družstev.

Děkuji
Ing. Josef Holub
ředitel COOP Centra


cara
© 2001 - 2004 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s.r.o.

Zákaznický magazín 4/2004

 Starší vydání
Zákaznický magazín 3/2004 3/2004

Zákaznický magazín 2/2004 2/2004