jak jste si jistě všimli, začínají se v průběhu posledního čtvrtletí letošního roku na pultech a v regálech našich družstevních prodejen po celé republice objevovat postupně nové druhy zboží se značkou COOP a v novém grafickém provedení. Systém českých a moravských spotřebních družstev jako ryze český obchodní řetězec bude mít tyto výrobky v nabídce přibližně ve 3100 prodejnách všech velikostních typů a označení. Očekáváme, že ve spolupráci s Vámi, našimi věrnými zákazníky, budeme cílově v roce 2005 nabízet a prodávat cca 700 nových druhů zboží, o čemž Vás chci nyní informovat a zároveň Vás tímto pozvat k novým nákupům.
Proč používáme obchodní název "privátní značka"?
Nejedná se o něco soukromého, uzavřeného, ale naopak – o výrobky, které najdete pouze v nabídce našich prodejen a jsou připraveny pro Vás. Ve většině případů nebude na těchto výrobcích tak jako dříve dominantně uvedeno naše družstevní logo COOP s typicky oranžovo-zeleným šrafovaným zbarvením. Nové výrobky podle svého charakteru a specifik nabídky a spotřeby, tj. potravinářské a nepotravinářské druhy, budou označeny graficky podle jednotlivých kategorií. V prodejnách budou umístěny a soustředěny v regálové ploše na nejviditelnějším místě. Budou to přece naše výrobky pro Vás a všichni, kteří se podílíme na jejich přípravě, plně věříme ve společný úspěch a dobré obchody. Postupně se bude značně rozšiřovat i naše mediální podpora pro jejich prodej. Samozřejmě že nezapomínáme na příznivou cenovou nabídku těchto výrobků pro Vás v relacích k jejich kvalitě, užitné hodnotě, pěknému vzhledu apod. V našich prodejnách budou daleko intenzivněji pro Vás prováděny nabídkové prezentace, ochutnávky zboží, zákaznické soutěže, ankety a další aktivity. V rozumné míře chceme využívat reklamní a marketingová média.
Naší zásadou podpory prodeje a tím očekávaného úspěchu u nových druhů zboží je efekt spolupráce s Vámi v našich družstevních prodejnách, kam chodíte nakupovat. Zde Vás chceme oslovit. Samozřejmě že v každé prodejně podle velikosti prodejní plochy nebude možno umístit všechny výše uvedené počty, ale budeme vždy nabízet z tohoto celku ty nejzajímavější.
O jaké druhy privátních značek jde?
Privátní značky jsme seřadili podle dnes užívaných zásad nabídky do čtyř základních skupin. První skupina má název COOP Klasik (dříve COOP Diskont), druhá COOP Premium, třetí COOP Quality Standard a poslední COOP Nature Product.
Podrobnější představení jednotlivých skupin



V letošním roce jsme Vám nabízeli zatím tyto druhy privátních značek: mletou a instantní kávu, mletou papriku sladkou a pálivou, slunečnicový olej, rostlinný pomazánkový tuk, lískooříškový krém, mražené rybí prsty, sprchové gely, toaletní papír.
Po přehodnocení jejich prodejnosti by měly v roce 2005 být nabízeny dále italské těstoviny, rýže, mražené rybí výrobky, kečup a další druhy. Předpokládáme zavedení přibližně 35 privátních značek.
Privátní značky nepotravinářského charakteru v počtu 200 druhů v současné době dokončujeme. Zhruba polovina je Vám již nabízena v prodejnách a ostatní by měly být připraveny do konce roku, nejdéle v lednu 2005. Výrobkové kategorie budou zásadně odlišeny specifickou grafikou loga takto:
![]() |
čistící prostředky 32 výrobků |
![]() |
úklid, papír, výrobky pro domácnost 25 výrobků |
![]() |
elektro výrobky, filmy 12 výrobků |
![]() |
hobby výrobky a zahrada 37 výrobků |
![]() |
prací prostředky 9 výrobků |
![]() |
dětská kosmetika a hygiena 15 výrobků |
![]() |
zubní kosmetika 9 výrobků |
![]() |
kosmetika 54 výrobků |
![]() |
dámská hygiena 7 výrobků |
Potravinářských privátních značek bude početně do koce roku 2005 v nabídce cca 400 ks. Zavedení log kategorií potravinářských značek a jejich obsah je následující:
![]() ![]() |
krmení pro zvířata |
![]() |
zmrzliny |
![]() |
cigarety |
![]() |
slané pečivo a pochutiny |
![]() |
běžné potraviny k přímé konzumaci |
![]() ![]() |
cukrovinky a trvanlivé pečivo |
![]() |
pivo |
![]() |
dětské výrobky |
![]() |
delikatesy |
![]() |
lihoviny |
![]() |
nealko nápoje |
![]() |
káva a čaj |
![]() |
chlazené masné výrobky |
![]() |
mléčné výrobky |
![]() |
potraviny na vaření |
![]() |
víno |
Vážení naši zákazníci
Ještě existují některé položky privátních značek z předchozího období pod různým názvoslovím vyrobené pro některé družstevní subjekty, jako např. "Vyrobeno pro COOP". Tyto značky budou operativně převedeny a sjednoceny do výše uvedených skupin. Naše nové privátní značky postupně nahradí v nabídce družstevních prodejen srovnatelné konkurenční výrobky dodavatelů, kteří mají obdobně "své výrobky" anebo nebyli námi vybráni. Předpokládám, že tato moje prezentace Vám poskytla v případě Vašeho zájmu první komplexnější informaci, co děláme nově v nabídce privátních značek zboží pro Vás. V dalších vydáních našeho Zákaznického magazínu v příštím roce budeme průběžně zařazovat informace o našich privátních značkách. Připravíme také pravidelné zákaznické soutěže o Vašich nápadech, vědomostech a zkušenostech s naším postupem v této oblasti a o velmi hodnotné ceny.
Protože je tento Zákaznický magazín COOP Centra posledním v letošním roce, chtěl bych Vám všem spolu se svými spolupracovníky popřát do nového roku 2005 mnoho zdraví, spokojenosti a samozřejmě mnoho dobrých nákupů v prodejnách českých a moravských spotřebních družstev.