www.coop.cz homepage magazínů
Zákaznický magazín
 Číslo 3/2006
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Každá rada drahá
*Svět českých privátních
značek v Amsterdamu

*Americká kuchyně
*Krátké příběhy z Ameriky
*Lunární kalendář na
září

*Tip pro vás – Česká
bábovka

*Lunární kalendář na
říjen

*Ohleduplní k životnímu
prostředí

*Lunární kalendář na
listopad

*Tip pro vás – Kung-Pao
*Sýrové speciality našich
čtenářů

*Jídelníček pro naše
zvířátko

*Jak pečovat o domácího
miláčka

*O prázdninových
starostech se zvířaty

*Zážitek, který nezklame
*Říše snů Ivany Reginy
Kupcové–Sádlové

*Pro střechu nad hlavou
*Petr Jablonský:
Cenzuru bych nesnesl!


*Základní informace

 Archivy Zákaznického
 magazínu
*Potraviny
*Stavebniny

 Svět českých privátních značek
 v Amsterdamu
V závěru května letošního roku se v Nizozemsku na amsterdamském výstavišti RAI uskutečnil již 21. ročník veletrhu privátních značek, jež se pyšní označením Největší veletrh potravinářských i nepotravinářských výrobků v Evropě. Cílem výstavy PLMA's World of Private Label – v překladu Svět privátních značek – je umožnit setkání jednotlivých producentů vlastních značek s významnými řetězci a pomoci jim k získání zakázky přesahující hranice jejich zemí. Veletrh je tak pro firmy velkou šancí, jak získat kontakty na odběratele z maloobchodních řetězců nebo naopak, jak najít dodavatele toho nejlepšího zboží z celého světa.

česká výprava v Amsterdamu

Oficiální účast České republiky na veletrhu v Amsterdamu se datuje již čtvrtým rokem. Organizuje ji česká vládní agentura CzechTrade a je podporována Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR. Letošního ročníku se kromě 2 900 vystavovatelů z více než 60 států zúčastnily i tři desítky českých dodavatelských firem z oblasti potravinářského i nepotravinářského zboží.

Jednu ze speciální částí veletrhu, přístupnou pouze pro zástupce obchodníků, tvoří tzv. Idea Supermarket – unikátní výstava výrobků a jejich obalů od nejvýznamnějších světových řetězců z Evropy, Severní a Jižní Ameriky, Asie i Afriky. Jediným zástupcem za obchodníky z České republiky bylo na letošním ročníku amsterdamského veletrhu COOP Centrum družstvo Praha a COOP Morava, s. r. o. Na základě žádosti organizátorů veletrhu bylo zasláno 30 vybraných privátních výrobků kategorie COOP Quality Standard, které zajišťují pro celý systém prodejen českých a moravských spotřebních družstev.

Ředitel COOP Centrum družstva Praha Ing. Josef Holub k tomu poznamenává: "Prodej výrobků v našich obchodech pod privátní značkou šetří firmám náklady na marketing a logistiku, které dnes jinak tvoří podstatnou část ceny a dává dodavatelům jistotu záruky odběrů. Proto všechny evropské řetězce včetně našeho COOPu prodávají výrobky pod vlastní maloobchodní značkou. Tím zaručíme našim zákazníkům nejen vysokou kvalitu, ale i nižší cenu, než je cena všeobecně známých značkových výrobků.

logo PLMA idea supermarket

Velice si ceníme toho, že výrobky prodávané pod značkami, jako je např. Ranko, Nový den, Dle Gusta a další, byly vybrány k prezentaci právě v sekci "Idea Supermarketu" neboli na místě, kde se prezentovalo to nejlepší z celého světa."

O jednotlivých skupinách privátních značek COOP hovoří Josef Čep, jednatel COOP Morava, s. r. o.: "Systém spotřebních družstev COOP patří k největším obchodním řetězcům v ČR a se svými privátními značkami COOP Klasik, COOP Quality standard a COOP Premium proniká do velmi rozsáhlého sortimentu zboží. Skupina výrobků COOP Klasik je určena méně náročným spotřebitelům, kteří dávají přednost nákupu zboží za nízkou cenu při standardní kvalitě. Oproti tomu cílem budování privátní značky COOP Quality standard je nabídnout našim zákazníkům moderní značkový výrobek s garancí kvality, který je při porovnání ceny s jinými značkovými výrobky pro spotřebitele výhodnější. Vlastní značka COOP Premium pak představuje v privátních značkách COOP nejvyšší kvalitu, která je nabízena spotřebitelům v Čechách, na Moravě, Slovensku a v Maďarsku za výhodnou cenu. Výroba privátních značek přináší efekt ve formě vyššího obratu i našim firmám, které pro nás tyto privátní značky vyrábějí a zároveň ukazují na dobrou kvalitu jejich, potažmo našich výrobků."

graf

Produkty privátních značek si postupem času získávají čím dál více příznivců. Z evropských zemí je dnes segment vlastních značek nejsilnější ve Švýcarsku (zde jejich podíl tvoří neuvěřitelných 49%, tedy téměř polovinu veškerého prodávaného zboží), dále v Belgii, Velké Británii a Německu. Současný podíl privátních značek na českém trhu je 18%, předpokládá se přitom brzký růst až na 25%.

Ing. Josef Holub k tomu ještě dodává: "Pro výrobce, kteří usilují distribuovat výrobek pod naší značkou do družstevních prodejen ale platí, že musí splnit velmi přísné podmínky. Dodavatelem se stane nejen ten, kdo dokáže nabídnout nejlepší cenu, ale ten, který především splňuje obchodní a technické požadavky, stejně tak jako objemová kritéria, která náš ryze český řetězec vyžaduje. Vzhledem k současným možnostem mezinárodního obchodu chceme pro zákazníky našich prodejen zajistit kvalitní a přitom cenově dostupné výrobky jak z evropských, tak i mimoevropských zemí."

Účast COOP Centrum družstva a COOP Morava, s. r. o., na letošním ročníku veletrhu PLMA's World of Private Label byla viditelná, bezvadně zorganizovaná a doufejme, že vyústí do zcela konkrétních úspěchů českého družstevního obchodu a přinese další spokojené zákazníky.

COOP  ...na dosah ruky...


cara
© 2001 - 2006 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s.r.o.

Zákaznický magazín 3/2006

 Starší vydání
Zákaznický magazín 2/2006
2/2006

Zákaznický magazín 1/2006
1/2006