2. Náročný zákazník vyžaduje dostatečnou šířku i hloubku sortimentu. Vyhledává proto často hypermarkety. Rád platí kartou a oceňuje nabídku dalších služeb. Opět se jedná spíše o ekonomicky aktivní ženy mladšího a středního věku s vyšší kupní silou a jejich podíl je o něco málo vyšší než podíl ovlivnitelných zákazníků.
3. Jejich mužským protipólem je mobilní pragmatik. Nakupuje ve velkém a je ochoten si pro nákup dojet do vzdálenější prodejny, když mu vyhovuje. Preferuje velkoplošné jednotky, kupuje raději značkové a modernější zboží. Je často otcem rodiny a vyhovuje mu platit kartou. Mobilních pragmatiků je v naší populaci asi 12%.
4. Přibližně stejný podíl má typ označovaný jako loajální hospodyňka. Jde především o ženy, které už nejsou ekonomicky aktivní, tedy obvykle nad 55 let. Vyhledávají menší prodejny s příjemnou a ochotnou obsluhou. Obvykle za nákupy necestují. Přicházejí nejčastěji pěšky nebo využívají MHD. Nakupují často a méně, většinou v hlavní prodejně.
5. Typem, který vždy nakoupí jen to, co plánoval, je opatrný konzervativec. Reklamě zásadně nevěří a není náročný. Je však citlivý na cenu. V populaci jich najdeme asi 13%.
6. Početnější je typ nenáročného flegmatika (17%). Ten bere nákup jako nutné zlo a snaží se trávit cestou za nákupy i nákupem samotným co nejméně času. Opět jde spíše o muže, a to jak mladšího, tak staršího. K tomuto typu patří i podskupina odpůrců globalizace, kteří zásadně nenakupují v mezinárodních řetězcích. Zahrnuje jak muže, tak ženy, a to spíše mladšího a středního věku.
7. Galerii typologie nakupujících uzavírá poměrně rozšířený šetřivý typ (15%). Známe ho z oficiálních otevření nových prodejen, kde probíhají mimořádně výhodné nabídky, ochutnávky a soutěže. Často jde o seniory, a to jak muže, tak ženy. Důkladně pročítají letáky a mají dokonalý přehled o cenách všech prodejen v okolí. Jsou ochotni za nákupy cestovat, častěji veřejnou dopravou než autem.