www.coop.cz homepage magazínů
Zákaznický magazín
 Číslo 1/2006
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Každá rada drahá
*Beránek Marshall
*Stále širší nabídka
*Pizza připravená s láskou
*Benátky: Pohádkové
lagunové město

*Lunární kalendář na
březen

*Jaro žádá jarní vzhled
*Lunární kalendář na
duben

*Privátní značky na vašem
stole

*Lunární kalendář na
květen

*Jogurty Ranko pro každý
den

*Jak žít zdravě
*Nejčastější otázky
o ptačí chřipce

*Domácí lékárnička ocení
systém

*Dobroty z ledového
království

*Test: Jaký jste zákazník?
*Jak vlastně vypadá
český zákazník

*Penzijní připojištění
*Říše snů Ivany Reginy
Kupcové–Sádlové

*Zpěvačka Radůza:
Necítím se být rebelkou

*Vyséváme zeleninu

*Základní informace

 Archivy Zákaznického
 magazínu
*Potraviny
*Stavebniny

 Test: jaký jste zákazník?
Vyberte si vždy jen jednu odpověď, která nejlépe popisuje vaši situaci.

1. Sledujete reklamy?

  1. Většinou ne, stejně se zpravidla nedozvím, kolik bude zboží stát.
  2. Ano, je to zdroj informací o výrobcích a službách.
  3. Vůbec, je to ztráta času.
  4. Ano, zjistím, co je zrovna v módě, co "letí".

nakupování

2. Který z výroků nejlépe popisuje způsob, jak obvykle nakupujete?

  1. Porovnávám především ceny. Kupuji většinou to, co vyjde nejlevněji.
  2. Porovnávám více druhů zboží jak z hlediska kvality, tak i užitných vlastností, ceny a podobně.
  3. Snažím se rychle nakoupit to, co potřebuji a příliš se v obchodě nezdržovat.
  4. Kupuji hlavně známé značky. Chci, aby věci, které koupím, odpovídaly mému stylu.

3. Jaký typ obchodů preferujete?

  1. Supermarkety a hypermarkety, které poskytují slevy a akční nabídky.
  2. Větší obchody, kde mohu vybírat z více druhů zboží.
  3. Je mi to v podstatě jedno, nakupuji tam, kde to mám nejblíže.
  4. Hlavně značkové obchody a prodejny, kde lze koupit novinky a módní zboží.

4. Když se máte rozhodnout mezi dvěma výrobky, jedním lacinějším "neznačkovým" a druhým o něco dražším od známého výrobce, kterému z nich dáte většinou přednost?

  1. Lacinějšímu, je zbytečné platit za značkový výrobek.
  2. Dražšímu, nechci riskovat nižší kvalitu.
  3. Je mi to jedno, jednou ten, příště ten druhý.
  4. Dražšímu, rád kupuji značkové výrobky, které znám z reklamy.

5. Váš vztah k nákupům by se dal charakterizovat:

  1. Nákupy beru jako běžnou rutinní záležitost, nedělají mi problém, na druhou stranu mě ale ani nijak nelákají.
  2. Nakupuji rád/a, mám radost, když se mi podaří pořídit kvalitní věc za dobrou cenu.
  3. Beru je jako nutné zlo, a pokud to není vysloveně nutné, tak se neúčastním.
  4. Rád/a vybírám a nakupuji věci, které se mi líbí, ke kterým mám nějaký vztah; běžné nákupy mě moc nebaví.

6. Jak naložíte s letákem, který jste právě vylovil/a z poštovní schránky?

  1. V klidu si jej doma prostuduji, chci mít přehled, kde se dá nakoupit nejlevněji.
  2. Zběžně jej prohlédnu; občas se tu dá narazit na zajímavou nabídku.
  3. Vyhodím je, aniž bych si jej prohlédl/a.
  4. Občas prohlížím letáky se zbožím známých, oblíbených značek.

7. Když se v prodejně koná reklamní akce spojená s ochutnávkou, pak:

  1. Záleží na druhu zboží, většinou jen ochutnám, ale výrobek pak nekoupím.
  2. Se rád/a nechám zlákat a jdu ochutnat, možná mne to přesvědčí ke koupi výrobku.
  3. Akce tohoto typu mne nezajímají, když chci něco nového vyzkoušet, tak si to koupím.
  4. Pokud je to něco neobvyklého a nového, pak rád/a vyzkouším.

8. Stává se vám, že nakoupíte i něco, s čím jste před návštěvou obchodu nepočítal/a?

  1. Občas se mi to stane, zejména když narazím na cenově výhodnou koupi.
  2. Stává se mi to docela často, nechám se rád/a zlákat atraktivní nabídkou.
  3. Ne, kupuji jen to, pro co jsem si do obchodu přišel/a.
  4. Když narazím na něco originálního a stylového, často neodolám.

Sečtěte si, kolikrát jste zatrhli odpověď A, B, C nebo D. Podle toho, které písmeno jste označili nejčastěji, byste měli patřit k jednomu z následujících typů zákazníků:

A. Při nákupech vás zajímá především cena, za zboží nechcete utrácet více, než je nutné. Kvůli nižší ceně klidně navštívíte i více obchodů. Značkové zboží nekupujete, lacinější neznačkové výrobky vám poslouží stejně dobře. Opravdu vás potěší, když se vám podaří koupit nějakou věc levněji, než jste čekali. (viz šetřivý typ)

B. Nakupování je pro vás druhem dobrodružství, rád/a objevujete a zkoumáte nové věci, dokážete se dlouho procházet mezi regály a vybírat. Nenakupujete bezhlavě – máte přehled, co je v obchodech k mání a dokážete si porovnat, co se opravdu vyplatí. (viz opatrný konzervativec)

C. Pokud je to možné, nakupování se raději vyhýbáte. Když už do obchodu musíte, snažíte se rychle nákup vyřídit, koupíte, co potřebujete, a nezdržujete se dlouhým prohlížením a vybíráním – máte přece na práci důležitější věci a váš čas má také svoji cenu. (viz nenáročný flegmatik) D. Věci, které si koupíte, se vám musí především líbit a oslovovat vás, baví vás sledovat moderní trendy. Když nějaká věc patří k vašemu stylu, smíříte se i s vyšší cenou. Radost vám udělá, když se vám podaří koupit si něco, co budou vaši přátelé obdivovat. (viz ovlivnitelný typ či náročný zákazník)

D. Věci, které si koupíte, se vám musí především líbit a oslovovat vás, baví vás sledovat moderní trendy. Když nějaká věc patří k vašemu stylu, smíříte se i s vyšší cenou. Radost vám udělá, když se vám podaří koupit si něco, co budou vaši přátelé obdivovat. (viz ovlivnitelný typ či náročný zákazník)


cara
© 2001 - 2006 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s.r.o.

Zákaznický magazín 1/2006

 Starší vydání
Zákaznický magazín 4/2005
4/2005

Zákaznický magazín 3/2005
3/2005