www.coop.cz homepage magazínů
Zákaznický magazín
 Číslo 2/2006
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Každá rada drahá
*Osvěžující letní koktejl
*Jednota získala ocenění
Skokan roku

*Vídeňské sladkosti
*Mozartovy knedlíčky
*Sachrův dort
*Waldviertel
*Lunární kalendář na
červen

*Snadná cesta
k hladce oholené tváři

*Lunární kalendář na
červenec

*Letní saláty našich
čtenářů

*Lunární kalendář na
srpen

*Připijme si na zdraví
*Nápoje v létě
*Budeme se Prima mít
*Léto na cestách
*S fotoaparátem kolem
světa

*Cestujeme s občanským
průkazem po zemích EU

*Některé užitečné odkazy
*Cestování s malými
dětmi a jeho úskalí

*O cestování se zvířaty
a pár nepříjemnostech

*Říše snů Ivany Reginy
Kupcové–Sádlové

*Nákup s prázdnou
kapsou

*Rady našich čtenářek
*Jiří Macháček:
Jsem pořád v pubertě


*Základní informace

 Archivy Zákaznického
 magazínu
*Potraviny
*Stavebniny

 Nápoje v létě aneb Jak nejlépe vyzrát
 na žízeň
Chuť nápojů má být mírně kyselá, nahořklá anebo trpká. Rozhodně nemá být sladká, protože sladká chuť naopak podporuje žízeň. Ideální teplota nápoje se má pohybovat okolo 8 až 10°C, nebo i vyšší. Teploty kolem 0°C pocit žízně následně rovněž zvyšují tím, že vedou k překrvení sliznice hltanu.

ilustrační foto

Pokud nás čeká sportovní výkon, doporučuje se vypít asi třicet minut předtím sklenici minerálky. Naše svaly tak budou lépe zásobené živinami a budou čerstvé a lépe připravené na zátěž. Po výkonu je vhodné ale pít prvních dvacet minut vlažnější nápoj, aby nedošlo k termoregulačnímu šoku.

Česká kuchyně bohatá na poměrně těžká jídla upřednostňuje pivo, zejména pro jeho hořkost. Jako doplněk hlavních jídel je pivo přijatelné. Tvrdému alkoholu se však v parném létě stoprocentně vyhýbáme.

Minerální vody obsahují vyšší obsah minerálních látek, ale jejich nevyrovnaný obsah může být někdy na závadu. Proto bychom je měli buď střídat, nebo kombinovat s dalšími typy nápojů. Stejně tak sladké limonády, ledové čaje nebo ovocné nápoje v horku samy o sobě naši žízeň neuhasí.

Při výběru vody a nápojů obecně bychom měli rozlišovat, pro koho je kupujeme (děti, dospělí či senioři). Dále si na obalu výrobku v prodejně vždy všímáme minerálního složení a data výroby a spotřeby.


cara
© 2001 - 2006 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s.r.o.

Zákaznický magazín 2/2006

 Starší vydání
Zákaznický magazín 1/2006
1/2006

Zákaznický magazín 4/2005
4/2005