www.coop.cz homepage magazínů
Zákaznický magazín
 Číslo 2/2006
*Vybráno z obsahu...
*Úvodník
*Každá rada drahá
*Osvěžující letní koktejl
*Jednota získala ocenění
Skokan roku

*Vídeňské sladkosti
*Mozartovy knedlíčky
*Sachrův dort
*Waldviertel
*Lunární kalendář na
červen

*Snadná cesta
k hladce oholené tváři

*Lunární kalendář na
červenec

*Letní saláty našich
čtenářů

*Lunární kalendář na
srpen

*Připijme si na zdraví
*Nápoje v létě
*Budeme se Prima mít
*Léto na cestách
*S fotoaparátem kolem
světa

*Cestujeme s občanským
průkazem po zemích EU

*Některé užitečné odkazy
*Cestování s malými
dětmi a jeho úskalí

*O cestování se zvířaty
a pár nepříjemnostech

*Říše snů Ivany Reginy
Kupcové–Sádlové

*Nákup s prázdnou
kapsou

*Rady našich čtenářek
*Jiří Macháček:
Jsem pořád v pubertě


*Základní informace

 Archivy Zákaznického
 magazínu
*Potraviny
*Stavebniny

 Jednota získala ocenění "Skokan roku"
Studie společnosti Incoma research každoročně hodnotí sítě prodejen v České republice. Titul Skokan roku pak přiřkne té síti prodejen, která v uplynulém roce zaznamenala největší kladný posun v hodnocení zákazníků z hlediska úrovně a kvality poskytovaných služeb. Hodnoceno je konkrétně těchto pět faktorů: cena, šíře sortimentu, kvalita prostředí, kvalita a čerstvost zboží, kvalita a dostupnost personálu.

předání ocenění zástupci prodejen Jednota

Prodejny Jednota v tomto hodnocení postoupily na žebříčku hodnocených řetězců v minulém roce o čtyři pozice a získaly tak cenu "Skokan roku" za největší zlepšení v hodnocení očima zákazníků.

Výsledky celkového hodnocení jsou důkazem toho, že naše obchodní strategie orientovaná na zákazníka jde správným směrem. Naším cílem je především pestrá nabídka zejména čerstvého zboží za příznivou cenu a zároveň dobrá kvalita poskytovaných služeb.

cena Top Retailer

Rozdělení řetězců
V první polovině devadesátých let se družstva orientovala především na budování moderních supermarketů a diskontních prodejen. V roce 1997 byl pak založen maloobchodní řetězec COOP DISKONT, který sdružuje prodejny od 300 do 500 m2 prodejní plochy. Na základě dobrých zkušeností s provozováním tohoto řetězce došlo postupně k založení dalších:
  • COOP TUTY
    (neboli prodejny smíšeného zboží s prodejní plochou 120 až 300 m2)
  • COOP TIP
    (supermarkety o prodejní ploše 300 až 600 m2)
  • COOP TERNO
    (obchodní jednotky, jejichž prodejní plocha překračuje 2.500 m2)
  • COOP STAVEBNINY
    (sdružuje prodejny stavebnin).

Nákupní centrály a jejich privátní značky
Na počátku devadesátých let byly založeny dvě nákupní centrály: družstvo COOP Centrum Praha a společnost COOP Morava, s.r.o., které pro družstva zajišťují centrální nákup zboží a služby od asi 450 dodavatelů. Organizují prodejní akce, různé zákaznické soutěže a další marketingové aktivity. Družstvo COOP Centrum, které je mimo jiné největší nákupní aliancí v České republice, zajišťuje pro všechna spotřební družstva privátní značky, jejichž uvádění na trh bude pokračovat i v letošním roce. Jsou to výrobky v kategorii Klasik, nadnárodní značky COOP Premium a další značky COOP Standard z oboru spotřebního zboží a potravin.

Naše ambice do příštích let
Jednotně řízená obchodní a marketingová politika řetězců je založena na osobním přístupu k zákazníkům při současném využívání výhod centrálního nákupu. Naším cílem je především pružně reagovat na potřeby zákazníků a nabídnout jim zboží a služby v přijatelných cenách a odpovídající kvalitě.

V trendech, s nimiž jsme u našich zákazníků uspěli, bychom chtěli i nadále pokračovat. Plně si uvědomujeme, že přízeň zákazníka je záležitost vrtkavá a je potřeba o ni neustále bojovat a usilovat – nabízet tedy stále další možnosti pro uspokojení potřeb zákazníka v naší obchodní síti. Víme, že určitá pochybení některých velkých řetězců na sklonku loňského roku vedla k návratu části zákazníků do ryze českých a menších prodejen, kde hledají dříve opomíjený osobní kontakt s personálem, přívětivější klima i určitou specifičnost nabídky v daném regionu. Budeme tedy velmi rádi, pokud se nám podaří si tyto nové zákazníky udržet i do budoucna.

Ing. Zdeněk Juračka,
předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev


cara
© 2001 - 2006 COOP Centrum družstvo
Realizace DELEX s.r.o.

Zákaznický magazín 2/2006

 Starší vydání
Zákaznický magazín 1/2006
1/2006

Zákaznický magazín 4/2005
4/2005